- Per cada nova subscripció a una revista en català, una entitat dels Països Catalans en rebrà una altra.
- La consellera de Presidència Laura Vilagrà i el president de l'APPEC Germà Capdevila han presentat l'esborrany de la campanya i els seus eixos d'acció en una compareixença al Palau de la Generalitat.
- Les entitats culturals i editors de les revistes censurades s'han reunit avui al Palau de la Generalitat amb les conselleres de la Presidència, Laura Vilagrà, i de Cultura, Natàlia Garriga.
El Govern de la Generalitat de Catalunya i les entitats han anunciat una campanya 2x1 de subscripcions a les revistes en català. Per cada nova subscripció se n'assignarà una altra que s'enviarà a una entitat dels Països Catalans.
La consellera de presidència Laura Vilagrà ha presentat l'esborrany gràfic de la campanya massiva de subscripcions amb el missatge 'som més fortes que la censura'.
Després d'una trobada amb representants de l'APPEC, Federació Llull i Plataforma per la Llengua i amb editors de revistes, Vilagrà ha declarat que "el compromís amb la llengua i la cultura és clar i volem ser refugi de la cultura catalana arreu. Davant l'onada regressiva ens tindran dempeus i en aquest sentit treballarem intensament". La consellera ha anunciat que en la reunió d'avui s'han posat les bases "d'una campanya conjunta de subscripcions per fer que arreu dels Països Catalans aquestes i totes les revistes en català tinguin una capil·laritat molt més gran". Per cada persona que vulgui fer una subscripció, n'apadrinaran una altra que s'enviarà a entitats dels Països Catalans. La campanya publicitària apel·larà a la idea que 'som més fortes que la censura'.
El president de l'APPEC, Germà Capdevila, ha explicat que serà "la campanya de subscripcions més massiva feta mai al nostre domini lingüístic" i ha explicat els 4 eixos d'aquesta acció que vol "apel·lar a la societat civil per enfortir les publicacions en català" i fer que "a tot arreu on es parla català es puguin trobar publicacions en català". Ha recordat que la porta d'entrada a la lectura en català acostuma a ser la revista i la campanya permetrà enfortir revistes en català i la cultura arreu del domini lingüístic. El president dels editors de revistes ha agraït la immediata resposta institucional i de les entitats socials: "Ens conjurem tots plegats a posar-los en marxa perquè sigui un èxit i realment sigui la campanya de subscripcions més massiva vista als Països Catalans".
Aquest és el primer eix d'una acció global per enfortir el sector que passa també la programació de concerts i espectacles d'animació destinats al públic familiar en què també s’aplicarà la fórmula del 2x1. I d'una embranzida especial de la campanya en el període nadalenc per impulsar una capsa regal de subscripcions pel tió i reis.
La campanya a més de potenciar la lectura de revistes en llengua catalana és una aposta per portar la llengua i la cultura a tots els racons dels Països Catalans.
A la reunió al Palau de la Generalitat hi han assistit Germà Capdevila, president de l'APPEC, i Helena Solà, directora de l'associació; Xavier Antich, president de la Federació Llull, que agrupa Òmnium, Acció Cultural pel País Valencià i Obra Cultural Balear; Francesc Marco Palau, secretari de Plataforma per la Llengua. I també els editors d'Enderrock, Lluís Gendrau; de Cavall Fort, Mònica Estruch; de Llengua Nacional, Màriam Serrà, i de Sàpiens, Jordi Creus.